close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה ההבדל בין טיפול i-PRF לשיער לבין טיפול PRP לשיער ?

מערכת שורשכז חשוון, תשפב02/11/2021

המטרה הן בטיפול PRP לשיער או טיפול PRF היא למעשה זהה ! האטת נשירת השיער והענקת מראה עבה וצפוף יותר לשיער הפלומתי שהתדלדל

תגיות:
צילום: pexels

טיפול i-PRF או בתרגום חופשי "פיברין עשיר בטסיות", נחשב לדור הבא של הזרקות הפלזמה לקרקפת. כשמשתמשים במונח "הדור הבא", הכוונה היא לטיפול חדשני בהשוואה לטיפול PRP הקלאסי. ישנם מרכיבים רבים חופפים בין שני סוגי הטיפולים, אך יש ביניהם גם לא מעט הבדלים.

אם כן, המטרה הן בטיפול PRP לשיער או טיפול PRF היא למעשה זהה ! האטת נשירת השיער והענקת מראה עבה וצפוף יותר לשיער הפלומתי

צילום: pexels
שהתדלדל. שתי השיטות מתאימות למטופלים אחרי השתלות שיער או לאנשים שמצבם עדיין קל באופן יחסי. כלומר, הם במצב מוקדם מדי עבורם לעבור השתלת שיער.

איך זה מתבצע?
התהליך עצמו דומה למדי בטיפול PRP ובטיפול PRF. בשתי השיטות לוקחים דם מהמטופל בשיטה הקלאסית, דרך הוריד שביד, ואותו מכניסים למכשיר צנטריפוגה ייחודי שתפקידו לסובב את הדם ועל ידי כך לזקק ממנו את כל ה"אוצרות" הנמצאים בגופנו באופן טבעי. אלו המוזרמים באופן טבעי אל האזור הפגוע במקרה של פציעה. לאחר זיקוק המרכיבים, הם מוזרקים בחזרה אל הקרקפת. החומר יכול להיות מוזרק אל המפרק הרלוונטי כאשר מדובר בטיפול בפגיעה אורטופדית.

מה ההבדלים ?
ישנם כמה הבדלים עיקריים ומהותיים בין הטכניקות. ההבדל הראשון הוא שבטיפול PRF הצנטריפוגה מסתובבת במהירות איטית בהשוואה לקצב הסיבוב בטיפולי PRP. כפועל יוצא מכך, הרופא יכול להפריד מרכיבים שונים מהם בטיפולי i-PRF. ב- i-PRF למעשה מזקקים מהדם פיברין עשיר בטסיות בהשוואה לטיפול PRP לשיער שבו מזקקים מהדם פלזמה עשירה בטסיות.

בנוסף, בטיפולי i-PRF לא מוסיפים ג'ל למבחנה. הדבר למעשה מאפשר שימוש בריכוז רכיבים גבוה יותר בהשוואה לטיפול PRP סטנדרטי.

אז מה עדיף?
תוצאות טיפולי PRF נמצאו כיעילים לטווח ארוך יותר. כלומר שהשפעתם על התחדשות התאים בקרקפת נמשכת לפרקי זמן ממושכים יותר באופן משמעותי בהשוואה לטיפולי PRP לשיער מהדור ה"ישן".

ומה מבחינת המחיר?
קליניקות רבות גובות מחירים גבוהים בהרבה על טיפולי i-PRF, למרות שההליך הרפואי הוא למעשה דומה למדי. הסיבה לכך קרוב לוודאי היא עצם ה"הייפ" והמיתוג סביב טיפול i-PRF כ"דור הבא של טיפולי הפלזמה" וכטיפול טוב יותר בהשוואה לטיפול הותיק יותר.

גם אם הטיפול באמת יעיל יותר הפרוצדורה הרפואית היא כמעט זהה ואורכת כמעט אותו זמן. אין סיבה ממשית לגבות תשלום גבוה יותר עבור טיפולי i-PRF. מרפאות הוגנות יתמחרו את שני סוגי הטיפולים באופן דומה ולא ינצלו את המצוקה של לקוחותיהן.

טווח המחירים לטיפול i-PRF בארץ מתחיל החל מ-800 ₪ בתחום האסתטיקה, ויכול להמריא ולהגיע גם עד ל-3000 ₪ לזריקת PRP או PRF ואף יותר מכך כאשר מדובר בטיפול לבעיות אורטופדיות שונות.

מי רשאי לבצע את הטיפול?
חשוב לציין שטיפולי i-PRF לשיער והאסתטיקה יכולים להתבצע על ידי כל רופא (אפילו רופא שיניים). לעומת זאת, זריקות PRP או- i-PRFשבאות לטפל בפציעות ספורט או פגיעות אורטופדיות ניווניות כמו למשל שחיקת סחוס חייבות להתבצע ע"י אורטופד מומחה בלבד.

על מה הטיפולים האלה מבוססים ? האם אחד מהם טוב מהשני ?
חשוב לציין כי גם זריקות PRP וגם טיפולי i-PRF הינם טיפולים בעלי ביסוס וספרות מחקרית עשירה המראה באופן חד משמעי תוצאות מרשימות. פעמים רבות מטופלים בוחרים לשלב בין טיפולי PRP ו- i-PRF, במיוחד בעולם האסתטיקה, לקבלת תוצאות מקסימליות. בתחום האורטופדי לרוב ישנן פתולוגיות שבהן הוכחה יעילות מחקרית חזקה יותר לזריקות PRP בהשוואה לזריקת i-PRF ולהפך. אין טיפול אחד שמבחינת התוצאות ידו תמיד על העליונה.

אז מה עושים?
ההמלצה החשובה מכול היא לבצע זריקות PRP ו- i-PRFכאחד אך ורק אצל רופא מורשה המוסמך לבצע טיפולים אלו. כמובן שרק לאחר אבחון מקצועי ורלוונטי לבעיה ממנה אתה סובל.

רוצה להתייעץ ולהתאים את הטיפול הכי טוב עבורך ? אנחנו פה: 058-4664664

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה